Tuntikuvaukset

Vauhdikasta ja tehokasta treeniä
Tunnit sopivat kaikille, jotka haluavat haastetta harjoitteluun.

Helppoa ja hauskaa
Näiltä tunneilta on helppo aloittaa kunnon kohotus. Harjoittelu on hauskaa ja tehokasta. Tunnit sopivat kaikille.

Keho ja mieli
Tuntien tavoitteena on kehittää mm. tasapainoa, koordinaatiota, vartalon hallintaa ja liikkuvuutta. Tunnit sopivat kaikille.

———————————————————————————————————————————————————————

KUNTOSALICIRCUIT
Kehittää lihaskestävyyden lisäksi tehokkaasti hapenkuljetuselimistöä. Sopii kaikille liikkujille aloittelijoista aktiivikuntoilijoihin. Tämä tunti on hyvä tapa aloittaa lihaskuntoharjoittelu, koska liikkeiden tekniikka opetetaan & liikkeet suoritetaan valvotusti.

CORE
Intensiivinen treeni, joka vahvistaa tehokkaasti kehoasi. Tunnilla vahvistetaan vatsa-, selkä- ja pakaralihaksia dynaamisten lihaskuntoliikkeiden avulla. Intensiivisessä 30 minuutin harjoituksessa riittää haastetta niin aloittelijoille kuin huippukuntoisille liikkujille. Tehokas ja turvallinen lihaskuntoharjoittelumuoto, jossa treenaat monipuolisesti koko kehoa.

HIITCARDIO
Intensiivinen treeni, jossa saat sykkeen nousemaan. HIIT-lyhennelmä tulee sanoista high-intensity interval training eli korkeatehoinen intervalliharjoitus, joka tavoitteena on kehittää kestävyyskuntoa. Intensiivisessä 30 minuutin harjoituksessa riittää haastetta niin aloittelijoille kuin huippukuntoisille liikkujille.

BODYTREENI
Monipuolinen ja tehokas lihaskuntotunti, jossa hyödynnetään eri välineitä. Tunnilla harjoitetaan lihaskuntoa koko keho huomioiden. Tunti sopii kaikille.

DANCEMIX
Dancemix on tanssillinen ryhmäliikuntatunti, jossa pistetään jalalla koreasti erilaisten tanssityylien tahtiin.

LAVIS – LAVATANSSIJUMPPA
Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.Tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

KUNTOSALITREENI 65+
Kehitetään monipuolisesti lihaskuntoa. Sopii kaikille niin aloittelijoista aktiivikuntoilijoihin, koska vastuksen saa määrätä itse ja ohjaaja opastaa liikkeiden oikeassa suoritustekniikassa.

VESIJUMPPA 65+
Tunnilla liikutaan musiikin tahdissa eri välineitä apuna käyttäen. Tunnit tapahtuvat pääsääntöisesti matalassa päässä.

AQUABIC/VESIJUMPPA
Vauhdikasta ja monipuolista jumppaa sekä syvässä että matalassa päässä musiikin tahdissa. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaksia oma kehoa ja veden vastusta hyödyntäen, Tunnilla käytetään erilaisia välineitä tehostamaan ja tukemaan liikkeitä.

AQUATRAIN
Tehokas vesijumppatreeni. Tunnilla nostetaan sykettä intervalliosioilla. Jumppa tapahtuu sekä matalassa päässä että syvässä vedessä. Tunti sopii kaikenikäisille, -kokoisille, itseään haastaville kuntoilijoille. Tunnin tarkoituksena on kestävyyden ja lihaskunnon kehittäminen.

PILATES kehonhallintaa – voimaa – liikkuvuutta
Pilates-menetelmä on kokonaisvaltainen kehon ja mielen hyvinvointia edistävä harjoittelumuoto. Menetelmän tavoitteena erityisesti kehon syvien tukilihasten löytäminen, aktivointi ja vahvistaminen, sekä optimaalisten liikeratojen saavuttaminen. Säännöllisen ja vähitellen etenevän työskentelyn tuloksena sekä kehotietoisuus että vartalon voima, kestävyys ja liikkuvuus kehittyy. Näin saavutetaan hyvä ryhti, joka luo perustan terveelle ja tasapainoiselle liikkumiselle. Pilatesmenetelmä on kaikille kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille sopiva, looginen ja aina uusia haasteita tarjoava liikuntamuoto. Tutustu pilatekseen Suomen Pilates Yhdistyksen esittelyvideon avulla.
Ohjaamme Tanhuvaarassa mattopilatesta. Ryhmäkoko on pieni, maksimissaan 8 henkilöä. Näin on mahdollisuus havainnoida osallistujien liikehallintaa yksilöllisesti ja ohjata tarvittaessa manuaalisesti. Tällöin pilates-harjoittelun periaatteet (liikehallinta, tarkkuus, keskittyminen, hengitys, kehon keskusta, virtaus) toteutuvat suuria ryhmiä paremmin. Ohjaajana toimii opiston oma liikunnanopettaja, PilatesHealth-ohjaaja Arja Laine.
Jos et ole kokeillut tai harrastanut pilatesta aikaisemmin, suosittelemme PilatesStarttia. Mikäli olet harrastanut pilatesta aikaisemmin, lokakuussa alkaa Pilates perustason tunnit.

PilatesStartti -kurssilla luodaan pohja pilateksen harrastamiseen: opetellaan pilateksen perustekniikkaa ja tehdään kehoa vakauttavia, voimistavia ja venyttäviä liikkeitä. Tunneilla tehdään alkeis- ja perustason harjoituksia pilatesmetodin oleellisten teemojen mukaisesti. Syksykaudella 2020 tämä neljän kerran kokonaisuus pidetään maanantaisin 7.-28.9. klo 18.15-19.15. Hinta 45€/4krt

Pilates perustaso –tunnit ovat jatkoa PilatesStartti -kurssin käyneille ja jo aiemmin pilates-harjoitteluun perehtyneille. Jatketaan starttitasolta eteenpäin. Tunnit on koottu neljän opetuskerran paketteihin, jotka toteutuvat kuukausittain lokakuusta lähtien aina maanantaisin klo 18.15-19.15. Hinta 40€/4krt