Tuntikuvaukset

Vauhdikasta ja tehokasta treeniä
Tunnit sopivat kaikille, jotka haluavat haastetta harjoitteluun.

Helppoa ja hauskaa
Näiltä tunneilta on helppo aloittaa kunnon kohotus. Harjoittelu on hauskaa ja tehokasta. Tunnit sopivat kaikille.

Keho ja mieli
Tuntien tavoitteena on kehittää mm. tasapainoa, koordinaatiota, vartalon hallintaa ja liikkuvuutta. Tunnit sopivat kaikille.

———————————————————————————————————————————————————————

TANHUBIC
Vauhdikasta perusjumppaa hyvän musiikin tahdissa vaihtuvin teemoin. Tunti alkaa aerobisella osuudella, jota seuraa koko kehoa kuormittava lihaskunto-osuus.

KUNTOSALICIRCUIT
Kehittää lihaskestävyyden lisäksi tehokkaasti hapenkuljetuselimistöä. Sopii kaikille liikkujille aloittelijoista aktiivikuntoilijoihin.
Tämä tunti on hyvä tapa aloittaa lihaskuntoharjoittelu, koska liikkeiden tekniikka opetetaan & liikkeet suoritetaan valvotusti.

HIIT-TRAINING
Intensiivinen treeni, jossa saat sykkeen nousemaan. HIIT-lyhennelmä tulee sanoista high-intensity interval training eli korkeatehoinen intervalliharjoitus, joka tavoitteena on kehittää kestävyyskuntoa. Intensiivisessä 45 minuutin harjoituksessa riittää haastetta niin aloittelijoille kuin huippukuntoisille liikkujille.

BODY-TRAINING
Monipuolinen ja tehokas lihaskuntotunti, jossa hyödynnetään eri välineitä. Tunnilla harjoitetaan lihaskuntoa koko keho huomioiden. Tunti sopii kaikille.

LAVIS – LAVATANSSIJUMPPA
Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.Tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

KUNTOSALITREENI 60+
Kehitetään monipuolisesti lihaskuntoa. Sopii kaikille niin aloittelijoista aktiivikuntoilijoihin, koska vastuksen saa määrätä itse ja ohjaaja opastaa liikkeiden oikeassa suoritustekniikassa.

VESIJUMPPA 60+
Tunnilla liikutaan musiikin tahdissa eri välineitä apuna käyttäen. Tunnit tapahtuvat pääsääntöisesti matalassa päässä.

AQUABIC
Vauhdikasta ja monipuolista jumppaa sekä syvässä että matalassa päässä musiikin tahdissa. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaksia oma kehoa ja veden vastusta hyödyntäen, Tunnilla käytetään erilaisia välineitä tehostamaan ja tukemaan liikkeitä.

AQUATRAIN
Tehokas vesijumppatreeni. Tunnilla nostetaan sykettä intervalliosioilla. Jumppa tapahtuu sekä matalassa päässä että syvässä vedessä. Tunti sopii kaikenikäisille, -kokoisille, itseään haastaville kuntoilijoille. Tunnin tarkoituksena on kestävyyden ja lihaskunnon kehittäminen.

PILATES kehonhallintaa – voimaa – liikkuvuutta
Pilates-menetelmä on kokonaisvaltainen kehon ja mielen hyvinvointia edistävä harjoittelumuoto. Menetelmän tavoitteena on erityisesti kehon syvien tukilihasten löytäminen, aktivointi ja vahvistaminen, sekä optimaalisten liikeratojen saavuttamiseen. Säännöllisen ja vähitellen etenevän työskentelyn tuloksena sekä kehotietoisuus että vartalon voima, kestävyys ja liikkuvuus kehittyy. Näin saavutetaan hyvä ryhti, joka luo perustan terveelle ja tasapainoiselle liikkumiselle. Pilatesmenetelmä on kaikille kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille sopiva, looginen ja aina uusia haasteita tarjoava liikuntamuoto. Tutustu pilatekseen Suomen Pilates Yhdistyksen esittelyvideon avulla.

Tanhuvaarassa harjoittelumuoto on mattopilates. Ryhmäkoko on pieni, maksimissaan 8 henkilöä. Näin on mahdollisuus havainnoida osallistujien liikehallintaa yksilöllisesti ja ohjata tarvittaessa manuaalisesti. Tällöin pilates-harjoittelun periaatteet (liikehallinta, tarkkuus, keskittyminen, hengitys, kehon keskusta, virtaus) toteutuvat suuria ryhmiä paremmin. Ohjaajana toimii opiston oma liikunnanopettaja, PilatesHealth-ohjaaja Arja Laine.
Pilates perustaso – kuuden kerran opetuspaketti 18.1.-22.2. maanantaisin klo 18.15-19.15. Hinta 70€/6krt. Ennakkoilmoittautuminen to 8.1.2021 mennessä Tanhuvaaran vastaanottoon puh. 015 582 0000 tai info@tanhuvaara.fi Ryhmä toteutuu, mikäli osallistujia vähintään 6.

Vijñāna-jooga
Vijñāna-jooga on kokonaisvaltainen joogasuuntaus, missä tuodaan joogan kaikki eri osa-alueet yhteen. Vijñāna-joogassa yhdistyvät meditaatio, hengitysharjoitukset ja asanaharjoitus sekä joogan filosofia. Asanaharjoitukset, jotka pääosin ovat klassisia asanoita, toteutetaan ”The Seven Vital Principles”-kehonhallintametodin avulla, jolloin liikkeet ovat kokonaisvaltaisia ja orgaanisia.

Vijñāna-jooga perustuu israelilaisen Orit Sen-Guptan oppeihin. Orit on ollut sekä Pattabhi Joisin ja Iyengarin viimeisiä yksityisoppilaita ja hän on laajasti opiskellut vanhoja joogatekstejä, joista hän on tuonut Vijñāna-joogaan ns. Vayu-harjoitukset, jotka yhdistetään sekä hengitys- että asanaharjoituksiin. Nämä tuovat harjoituksiin selkeämpää kehon linjausta ja voiman kohdentamista. Vijñāna -jooga sopii kaikille ja eikä aiempaa kokemusta joogasta tarvita.

Ohjaajana toimii Eira Kotoneva. Hänellä on n. 10 vuoden kokemus joogasta ja hän valmistuu tammikuussa 2021 Vijñāna -joogan opettajaksi kolmivuotisesta, 800 h, joogaopettajakoulutuksesta Helsingistä Pohjoismaiden ensimmäisestä Vijñāna -joogakoulutuksesta.
Vijñāna-jooga – kuuden kerran opetuspaketti 14.1.-18.2. torstaisin klo 18.00-19.30. Hinta 90€/6krt. Ennakkoilmoittautuminen to 8.1.2021 mennessä Tanhuvaaran vastaanottoon puh. 015 582 0000 tai info@tanhuvaara.fi Ryhmä toteutuu, mikäli osallistujia vähintään 6.