Tuntien sisältö

Tuntikuvaukset


Vauhdikasta ja tehokasta treeniä
Vauhdikasta ja tehokasta treeniä. Tunnit sopivat kaikille, jotka haluavat haastetta harjoitteluun.

Helppoa ja hauskaa
Näiltä tunneilta on helppo aloittaa kunnon kohotus. Harjoittelu on hauskaa ja tehokasta. Tunnit sopivat kaikille.

Keho ja mieli
Tuntien tavoitteena on kehittää mm. tasapainoa, koordinaatiota, vartalon hallintaa ja liikkuvuutta. Tunnit sopivat kaikille.

 

LATTIATUNTIKUVAUKSET

Core
Tunnilla vahvistetaan vatsa-, selkä ja pakaralihaksia dynaamisten lihaskuntoliikkeiden avulla. Intensiivisessä 30 minuutin harjoituksessa riittää haastetta niin aloittelijoille kuin huippukuntoisille liikkujille.

Les Mills BodyPump
BodyPump mahdollistaa maksimaalisen harjoitusvaikutuksen minimaalisessa ajassa kehon suurimpiin lihasryhmiin! BodyPump on turvallinen ja supertehokas lihaskuntotunti. Tunti ei sisällä lainkaan askel-sarjoja, vaan lämmittelykin tehdään tangoilla. Jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivat painot. BodyPump sopii lähes kaikille; nuorille ja vanhoille, kokeneille liikkujille ja aloittelijoille. BodyPump-tunteja saavat pitää koulutetut ohjaajat lisensoiduilla saleilla.


KuntosaliCircuit
Tehokas ja turvallinen lihaskuntoharjoittelumuoto, jossa treenaat monipuolisesti koko kehoa. Kuntosali-circuit kehittää lihaskestävyyden lisäksi tehokkaasti hapenkuljetuselimistöä, koska syke pysyy koko harjoituksen ajan koholla. Tunti alkaa yhteisellä lämmittelyllä ja päättyy lihashuoltoon. Kuntosalicircuit sopii hyvin kaikille liikkujilla aloittelijoista aktiivikuntoilijoihin, koska vastuksen saa määrätä itse. Tämä tunti on hyvä tapa aloittaa lihaskuntoharjoittelu, koska liikkeiden tekniikka opetetaan & liikkeet suoritetaan valvotusti. Tiistain circuit-tunnilla liikkeet ovat toiminnallisempia ja hieman haastavampia.

CrossTraining
Vauhdikas kestävyys – ja lihaskuntoa kehittävä kiertoharjoittelun omainen treeni. CrossTraining tunnilla hypitään, juostaan, nostetaan, soudetaan, käytetään kahvakuulia sekä oman kehonpainoa monipuolisesti. Tunneilla korostetaan ihmisen luonnollisia liikeratoja ja toiminnallisuutta.

HIIT
Tällä tunnilla hiki virtaa ja syke nousee ja pääset todellakin haastamaan itsesi sekä kehittämään kuntoasi. Tunti sisältää lyhyen lämmittelyn jonka jälkeen sykettä nostatetaan mm. erilaisilla hypyillä sekä koko vartaloa kuormittavilla liikkeillä. Tunti on pääsääntöisesti Cardio-tunti.

Kehonhuolto
Tämä tunti tarjoaa kokonaisvaltaista hyvää oloa ja on samalla päivän ihana rentoutumishetki. Niska- ja hartiajomotukset saavat elvytystä ja koko kroppaa huolletaan kauttaaltaan venyttelemällä.

 

Opiskelijajumppa
Monipuolista kuntojumppaa vaihtuvin teemoin. Ryhmäliikuntavastaava Emma Kammoselle voi esittää toiveita sisällöstä.

Kuntojumppa 65+
Tunti alkaa yhteisellä alkulämmittelyllä jonka jälkeen tunnilla tehdään lihaskuntoa joko omankehon painolla tai eri välineitä hyödyntäen. Tunti päättyy venyttelyihin jotka kohdistuvat tunnilla kuormitettuihin lihaksiin. Tuntia siiviittää suomalainen musiikki. Teemat vaihtelevat kuukausittain.


Lavis
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. 

Laviksen periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

 
Senioritanssit
Senioritanssit ovat rentoja tansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. SEnioritanssi virkistää mieltä, kehittää kuntoa ja tarjoaa iloista yhdessäoloa !


Kuntosali 65+
Kuntosalikerhossa kehitetään monipuolista lihaskuntoa. Kuntosaliharjoittelu sopii kaikille aloittelijoista aktiivikuntoilijoihin.


SPORT SPA

65+ vesijumppa

Tunnilla liikutaan musiikin tahdissa eri välineitä apuna käyttäen. Tunnit tapahtuvat pääsääntöisesti matalassa päässä.

AquaBic
Vauhdikasta ja monipuolista jumppaa syvässä vedessä musiikin tahdissa. Tunnilla nostetaan sykettä ja vahvistetaan lihaksia omaa kehoa ja veden vastusta
hyödyntäen. Aquabic tunnilla käytetään erilaisia välineitä tehostamaan ja tukemaan